Kommigraphics always works
closely with you at every step of a
well structured procedure of brand
design, so that your views are.

Sylvsmidja

Bakgrunn

Redink har jobbet med Sylvsmidja siden juni 2021. Sylvsmidja er Norges ledende produsent av bunadsølv og holder til på Voss. Her har de produsert bunadsølv siden 1940. Hver dag lager de sølv til alle landsdeler og har om lag 2 500 ulike varer, satt sammen av i alt 8 500 enkeltdeler. Sylvsmidja har i tillegg utviklet merkevaren Spor. En smykkeserie laget av og for kvinner med røtter i naturen og begge beina plantet godt på jorda. I samarbeid med designer Anne Lise Tollefsen har bunadsølvprodusenten sine erfarne gullsmeder videreført designeren sine ideer, og hele smykkekolleksjonen blir smidd i verkstedet på Voss.

Leveransen

Redink er totalleverandør på innhold, tilhørende design til sosiale kanaler, kampanjeløp inkludert annonser og spend (betalt) på uttak. Sylvsmidja kjører et always on-løp i tillegg til kampanjer, særlig mot høysesongene 17. mai, dåp, konfirmasjon og jul. Nettbutikken og nettsiden til Sylvsmidja er navet i kommunikasjonen mot forbruker og i tillegg til å sikre god søkemotoroptimalisering for å dra organisk trafikk til nettsiden bistår vi med et betalt always on-løp på Google Ads. Redink sitter på alt av analyser i Google Analytics og tilhørende verktøy og analyserer salgstall opp mot annonsering, nyhetsbrev og organisk trafikk og styrer justeringer og aktiviteter for kunden basert på denne innsikten for å hele tiden optimalisere. Vi jobber også tett med Schibsted på eksterne betalte flater og har et godt samarbeid for å levere best mulig resultater for kunden på tvers av kanalene. De daglige leveransene våre til Sylvsmidja handler om å produsere innhold til nettside, sosiale kanaler og nyhetsbrev, drifte nettsiden og Google Ads, følge med på tall, analysere og optimalisere og justere etter disse. Redink leverer idé og konsept til kampanjer gjennom året – med hovedfokus på konfirmasjon, dåp, 17. mai og jul. Her gjør vi alt av produksjon som planlegging og gjennomføring av live-sending (Sølvpussedagen), artikler til nettsiden, annonse- og SoMe-tekster, design og animerte uttak.

Sylvsmidja holder i disse dager på å utvikle ny nettside. Redink er hentet inn som rådgivere og sparringspartnere i prosjektet, med særlig vekt på brukeradferd, kundereiser og søkemotoroptimalisering. Vår erfaring med innsikt og kundereiser hva gjelder nettsider er svært verdsatt av kunden her. Vi har allerede bidratt godt inn på automatiserte kjøpsreiser i nettbutikken og forbedring av handlekurv. Med fokus på å få ned antall som forlater handlekurven uten å gjennomføre kjøpet, ser vi nå en økning i andelen som gjennomfører kjøpet fordi vi sammen med kunden har lagt til rette for en smidigere kundereise. Lojalitetsprogrammet har økt kraftig og vi ser et høyere engasjement og bedre kvalitet på de besøkende i nettbutikken.

Etter en tids jobbing med Sylvsmidja fikk Redink også oppdraget med å bidra inn i relanseringen av merkevaren Spor. Da merkevaren skulle utvikles mente Sylvsmidja det måtte bli et 360 grader kvinneprosjekt. Fra start til slutt, helt fra innsikt og ny strategisk retning, til smykkene skulle designes, produseres og markedsføres, har damene hatt plass i førersetet. Redink er både stolt og ydmyk over å bli valgt til å bidra inn i prosjektet og ser på det som et tegn på tillit fra kunden å få jobbe med markedsføring og salg av Spor-smykkene og produsere innhold til nettside, kundeklubb og annonsering etter relativt kort samarbeid. Også for sporsmykke.no drifter vi nettsiden, nyhetsbrev, sosiale kanaler (betalt og ubetalt) og Google Ads samt er rådgivere til annonsering i eksterne kanaler.

Effekt


2022 har vi blant annet oppnådd:

• Omsetningsmål for 2022 i nettbutikken ble nådd i november i år
• Dobling av nyhetsbrevabonnenter fra 1 400 i januar til 2 800 i desember, med en gjennomsnittlig åpningsrate på rundt 50 %
• Gått fra en omsetning på 0 i 2021 til over 100 000,- på nyhetsbrev
• 30 % flere har besøkt nettsiden i år sammenlignet med i fjor, de besøkende bruker mer tid på nettsiden, gjennomfører noen flere økter og utfører flere transaksjoner enn samme periode i 2021
• Vi ser også en trend på økt søk på, og dermed kjennskap til, merkevaren Sylvsmidja
• ROAS (Return on Ad Spend) i Google mer enn doblet seg etter halvannet år med drift av Google Ads

For Spor kan vi blant annet nevne at vi siden juni i år har:
• Allerede nådd målet om 400 nye medlemmer i kundeklubben i 2022
• Sett at søk på merkevaren Spor-smykke har mer enn doblet seg i Google
• Vi doblet antall besøkende til nettsiden sammenlignet med i fjor, og kvaliteten på dem er bedre både i form av lengre tid brukt på merkevaren, flere transaksjoner, lavere fluktfrekvens og høyere grad av gjenbesøk

Next