Norges ledende leverandør av bunadsølv ønsket å få mer igjen for annonsekronene i Google. Men hvordan gå fra søk til faktiske kjøp i nettbutikken? Og hvordan ta vare på kundene gjennom hele kundereisen – og skape lojalitet?
Siden vi i Redink startet samarbeidet med Sylvsmidja i juni 2021, har målet blant annet vært å øke konverteringsraten fra Google-søk til flere kjøp i nettbutikken. Løsningen vår er å jobbe med hele kundereisen, og å utnytte synergiene mellom kanalene.
I 2022 hadde nettbutikken til Sylvsmidja rekordomsetning.
Hvordan få mer igjen for annonsekronene?
Nettsiden og nettbutikken er navet i Sylvsmidjas kommunikasjon mot forbrukerne. Å øke trafikken inn til nettsiden gjennom annonsering i Google handler om å kjenne målgruppen og deres intensjoner bak søkene som blir gjort. Det krever ikke bare at innholdet i annonsen svarer på det målgruppen ønsker, men at innholdet på nettsiden også matcher. Å forstå symbiosen mellom innhold og annonsering er i denne sammenhengen sølv verdt.
Hvordan få mer igjen for annonsekronene?
Nettsiden og nettbutikken er navet i Sylvsmidjas kommunikasjon mot forbrukerne. Å øke trafikken inn til nettsiden gjennom annonsering i Google handler om å kjenne målgruppen og deres intensjoner bak søkene som blir gjort. Det krever ikke bare at innholdet i annonsen svarer på det målgruppen ønsker, men at innholdet på nettsiden også matcher. Å forstå symbiosen mellom innhold og annonsering er i denne sammenhengen sølv verdt.
Harde fakta fra 2022
Mer enn doblet ROAS (Return on Ad Spend) i Google
etter halvannet år med drift av Google Ads
I november
nådde vi omsetningsmålet for hele året